Regulamentul concursului

Structură și organizare

Participarea elevilor la concurs este gratuită, toți participanții primesc diplome, iar câștigătorii sunt premiați de către sponsorul unic, Ropardo.

Înscrierile la concurs au loc diferit pentru fiecare probă, astfel:

  • Robotică: până joi, 12 mai 2022, ora 18:00
  • Programare: până miercuri, 18 mai 2022, ora 18:00
  • Creativitate software și AutoCAD: până luni, 16 mai 2022, ora 18:00
  • PowerPoint: până joi, 12 mai 2022, ora 18:00

Pentru ca înscrierea să fie validată, concurenții vor furniza următoarele informații: nume complet, liceul, clasa, profesorul indrumator, proba la care doresc sa participe, informatii de contact (telefon, adresa de email).

Organizatorul:

  • își rezervă drepturile de a modifica anumite părți ale acestui regulament sau alte date referitoare la concurs respectiv desfășurare, dar este obligat să anunțe participanții și firmele colaboratoare în timp util;
  • are obligația să păstreze confidențialitatea datelor personale ale participanților, acestea fiind utilizate doar în scopul bunei desfășurări a concursului;
  • are obligația să asigure suportul logistic pentru desfășurarea probelor

Programul concursului

Verifică programul concursului în Ediția curentă.

Desfășurarea concursului

Secţiuni de concurs

1. Creativitate software și pagini web cu conținut educațional:

  • se adresează tuturor elevilor de liceu din județ, indiferent de profilul liceului şi al claselor;
  • programele vor fi realizate acasă şi prezentate la concurs.

2. Secţiunea de programare (C/C++):

  • pot participa de preferință elevi de la profilul matematică-informatică, dar și de la alte profile și care să cunoască programare în limbajele C, C++ ( doar cod, nu mediu vizual);
  • aplicaţiile sunt propuse de ROPARDO si vor fi realizate pe loc.

3. Prezentări PowerPoint în echipă (2 persoane):

  • destinată exclusiv elevilor claselor IX-XI de la profilul tehnic, servicii sau resurse ale liceelor tehnologice;
  • prezentarile vor fi realizate pe loc pe o temă propusă de către comisia de examinare în ziua concursului;
  • temele pe care comisia le are in vedere anul acesta sunt: combaterea violenţei în mediul şcolar, şcoala viitorului, protecţia mediului înconjurător, sănătatea şi viaţa, stoparea consumului de droguri, sănătatea şi securitatea muncii.

4. Desene tehnice:

  • se adresează iubitorilor desenului tehnic realizat pe calculator cu ajutorul programului AutoCAD în 2D.

Precizări referitoare la desfășurarea probei de Programare

Secțiunea de Programare se va desfășura vineri, 20 mai 2020, începând cu ora 15.30, în laboratoarele de Informatică de la Colegiul Național „Samuel von Brukenthal”, Sibiu (Piața Huet nr. 5), atât pentru elevii participanți la Programare cls 9-10, cât și pentru elevii participanți la secțiunea Programare cls. 11-12.

Participanții vor avea la dispoziție 2 ore și 30 minute pentru rezolvarea subiectelor. Cele două probleme sunt propuse de către reprezentanții companiei Ropardo, evaluarea se va efectua automat, iar rezultatele vor fi transmise prin intermediul școlilor și profesorilor până în data de 27 mai 2022. Nu se va afișa numele participanților sau al câștigătorilor pe site-ul concursului (infoliceanul.ro).

Elevii sunt așteptați cu 10 minute înainte de a începe concursul pentru a evita întârzierile și vor avea asupra lor un act doveditor (carnet de elev, carte de identitate).

Pe toată perioada concursului este obligatorie purtarea măștii de protecție. In laboratoarele de informatică vor exista la dispoziția participanților măști de unică folosință, dezinfectant pentru mâini si șervetele dezinfectante pentru tastatură/mouse.

În timpul probelor de concurs, concurenții:

  • nu vor avea asupra lor telefoane mobile sau alte mijloace de comunicație
  • nu vor utiliza suporturi externe proprii (dischete/CD/flash-disk)
  • nu vor utiliza alte surse de documentare decât, eventual, HELP-ul mediului folosit
  • nu vor încerca să interfereze în nici un mod cu activitățile altui concurent
  • nu vor deteriora mediile de lucru
  • nu vor încerca să interfereze cu sistemul de evaluare

În programele concurenților nu sunt permise următoarele:

  • schimbarea drepturilor de acces la fișiere
  • atacul asupra securității sistemului sau evaluatorului
  • accesarea informațiilor despre sistemul de fișiere
  • executarea unor alte programe
  • folosirea limbajului de asamblare

Numele soluțiilor finale trebuie să fie în concordanță cu numele elevului și problemei astfel:
(nume)_(initiala_prenume)_(problema).cpp/c

Precizări referitoare la desfășurarea probei de Creativitate și pagini web cu conținut educațional

Secțiunea concursului se va desfășura joi, 19 mai 2022, începând cu ora 15.00 la Liceul Tehnologic ”Avram Iancu”, Sibiu.

Proiectul software prezentat (aplicație, website) va fi realizat anterior desfășurării probei. În timpul probei, fiecare elev va avea la dispoziție 5 minute pentru a-si prezenta aplicația software (nu este necesara prezentare in format PPT) si 5 minute alocate pentru a răspunde la întrebările comisiei de evaluare. Planificarea cu ordinea prezentărilor va fi transmisă profesorilor coordonatori si elevilor participanți pe email.

Criteriile de evaluare in cadrul secțiunii Creativitate Software sunt:

  • Originalitatea soluției propuse de aplicația software într-un anumit domeniu
  • Prezentarea temei și motivarea alegerii ei
  • Realizarea concretă a aplicației – meniuri; baze de date/structuri de date; subprogramele, biblioteci si librarii folosite
  • Posibiltăți de extindere a aplicației software
  • Concluzii asupra proiectului
  • Corectitudinea și coerența exprimării în cadrul prezentării
  • Bibliografie, surse de documentare

Precizări referitoare la desfășurarea probei de PowerPoint

Secțiunea concursului se va desfășura joi, 19 mai 2022, începând cu ora 15.00 la Liceul Tehnologic ”Avram Iancu”, Sibiu.

Tema prezentărilor de anul acesta este: Comunicarea în mediul virtual (on-line). Avantaje și dezavantaje

Criteriile de evaluare a prezentărilor PowerPoint sunt:

  • Încadrarea în temă
  • Originalitate
  • Detalii referitoare la prezentarea PowerPoint :
    • Număr de diapozitive (slide-uri): 14
    • Conținut obligatoriu:
      • titlu, nume și prenume candidat, școala de proveniență și clasa (necesare și completării corecte a diplomelor)
      • cuprins
      • conținutul propriu-zis
      • bibliografie/webografie/sitografie
    • Aspect îngrijit:
      • text lizibil, cu diacritice, prelucrat, nu copiat de pe Internet
      • imaginile frumoase, adecvate temei
      • pe fiecare diapozitiv maxim 10 rânduri de text și cel puțin o imagine
      • se vor specifica sursele de unde a fost selectat textul și sursele de unde au fost descărcate imaginile
    • Efecte, tranziții, animații: minim 3 de fiecare
    • Linkuri: minim 3
    • Muzică sau video: la alegere, dar aveți în vedere că prezentarea se va trimite prin e-mail și să nu fie prea mare și prea încărcată, să o puteți trimite.

Adresa de e-mail de corespondență: monica_tripon@yahoo.com și grlemn@yahoo.com

Prezentarea va fi însoțită și de fișa de înscriere a lucrării, trimisă de profesorul coordonator, începând cu 9 mai 2022 și până pe 12 mai 2022 , ora 18.

Așteptăm cu nerăbdare lucrările voastre!

Dorim tuturor concurenților mult succes!

Folosim cookie-uri pentru a ne asigura că vă oferim cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close